11 martie 2020

Ziua numărului Pi MFC


14 martie nu este doar ziua în care se celebrează nașterea lui Albert Einstein. Ținând seama de forma datei specifice anglo-saxonilor, 3.14, ziua aceasta a fost declarată ziua numărului Pi, 3,14 în forma cea mai simplă.
Iată un scurt videoclip cu imagini de pe un culoar al stației de metrou Karlsplatz din Viena. Pe peretele-oglindă se află înscris numărul Pi cu un mare număr de zecimale, pe care nu am avut răbdare să le număr. Încercați voi?!


Găsiți aici informații extrem de interesante privind istoria acestui număr socotit misterios și în ziua de astăzi.

Postarea este înscrisă în seria ”Miercurea fără cuvinte” inițiată de Carmen, căreia îi cer iertare pentru cele câteva cuvinte pe care am fost nevoită, și de această dată, să le scriu. ☺

18 comentarii:

  1. Un numar fascinant. Mi-a placut de cand l-am invatat la scoala. Multumesc pentru link, draga Zina!
    Happy WW si numai bine sa fie la voi!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ha, ha! Nu știam că este dedicată o zi anume.... numărului Pi! O idee foarte interesantă, având în vederea importanța colosală a acestei constante matematice. Plăcinta cu Pi în centru și valoarea lui pe margini - altă idee grozavă! :-)
    Numai bine, doamna Zina și zile pline de bucurii! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se pare că sărbătoarea este americană. Dacă era Halloween sau Valentine's Day, era acum și europeană... Despre ideea cu plăcinta și altele poți citi pe linkul pe care vi l-am dat.

      Numai bine, Alex!

      Ștergere
  3. Ce ne-am face fara Pi? Happy WW, Zina! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Irațional și transcendent, numărul Pi i-a fascinat și continuă să-i fascineze pe mulți matematicieni și ne-matematicieni.

      Seară plăcută!

      Ștergere
  4. Am şi uitat de asta cu atâtea valuri de informaţii despre virus.
    Mulţumesc, Zina! O zi frumoasă îţi doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu mă feresc de valurile astea. Ne udă fără niciun folos.

      Seară plăcută, dragă Potecuță!

      Ștergere
  5. Multumesc pentru linkul despre istoricul celebrului Pi.
    Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
  6. I have always been intrigued by this number!!

    Your link-up at 'My Corner of the World' is very much appreciated!

    My Corner of the World

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Well, it seems that Pi is a magic number, with countless meanings and uses.

      Have a good day, Betty!

      Ștergere
  7. Interesting post! I didn't know that there was a Pi day!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. You probably didn't know because it's celebrated only in American schools and universities.

      Ștergere
  8. Glad I visited your blog and learned something new!

    Have a great weekend!

    RăspundețiȘtergere
  9. Life of the Pi :)))

    Interesting. Hope you are taking care and staying safe, Zina. Love Thanks for linking uo with us on #WW
    https://natashamusing.com/2020/03/love-in-the-times-of-corona-wordlesswednesday-wednesdaywisdom-yeahwritenonfiction/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Yes! I also liked the novel and the movie "Life of Pi".

      Thank you for your concern. We must all keep our health.

      Have a great Day, Natasha!

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !