4 octombrie 2018

CITATE FAVORITE (23) Jerome K.Jerome.”Gândurile trândave ale unui pierde-vară” Despre maternitate

citate-23
”…În fiecare primăvară ne animă gânduri tinere. Așa că ne căsătorim, construim și strângem pentru ca inimile noastre să vibreze la scâncetul slab al nou-născutului.
Maica-natură are o singură grijă - copiii.
Romanele noastre se sfârșesc unde începe povestea naturii. Cortina a căzut peste drama noastră și exact acolo e prologul la piesa naturii. Cum o mai fi râzând bătrâna doamnă când aude trăncăneala copilașilor ei: ”Căsătoria e un fiasco!”, ”Merită viața să fie trăită?”, ”Femeia de azi față de femeia de ieri”. Probabil tot așa de vehement discută și valurile oceanului dacă s-o ia spre răsărit sau spre apus.
Maternitatea este legea universului. Datoria omului este să aibă copii. Muncim, femeia acasă, bărbatul în afara ei. În ce scop? Pentru copii, numai pentru ei. Națiunea se gândește la viitorul ei. Peste câțiva ani politicienii, soldații, negustorii, truditorii ei își vor lua locul de veci lângă strămoșii lor. Trebuie să vină alții în locul lor. Ce este patriotismul decât instinctul matern al unui popor?
Să zicem că de undeva ar veni ceva ca un decret: asta este ultima generație; după asta lumea va pieri. Credeți că am mai mișca măcar un deget? Vapoarele ar putrezi în porturi, grâul ar putrezi în pământ. Am mai picta tablouri, am mai scrie cărți, am mai compune muzică?

Cât de puțin ne dăm seama că asta e baza vieții noastre! Copacul se usucă și cureți locul de resturile lui. Dar spiritul lui, viața lui, au trecut în alți cincizeci de puieți. Copacul nu moare, se transformă numai. Eu trec în copiii mei și în copiii copiilor mei. Sunt etern. Eu sunt ei și ei sunt eu.”


În fiecare zi de luni vom păși în noua săptămână cu mintea limpezită și cu sufletul pregătit pentru tot ceea ce vom întâmpina. Nu numai atât, dar ne vom cunoaște mai bine și ne vom împărtăși ceea ce gândim, căci știut este că omul alege din lecturi gândurile care se potrivesc cu ale sale.
Înscrie-ți în tabel numele și linkul postării. Scrie un comentariu cât de mic la postarea mea și vizitează-i și pe ceilalți înscriși, cu comentariul de rigoare. De altfel, serialul are sloganul ”Click&Comment Monday” ! Distribuie pe rețele articolele care îți plac!
Serialul ”Citate favorite” a apărut în urma colaborării cu Ella.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !