4 octombrie 2018

CITATE FAVORITE (21) Jerome K.Jerome.”Gândurile trândave ale unui pierde-vară” Despre virtute și virtuți

viata-ca-un-joc-de-carti

”Viața trebuie s-o trăiești, nu s-o lași să treacă, s-o înfrunți, nu s-o rânduiești.
Viața nu-i șah, să se termine cu victoria celui mai bun; e un joc de cărți în care trebuie să profiți la maximum de îndemânare.
Credeți cumva că întotdeauna cel mai înțelept este și cel mai favorizat de soartă? Eu nu cred una ca asta. Cel mai norocos jucător de whist întâlnit de mine vreodată n-a știut în viața lui ce-i atu-ul, adresându-se cel mai adesea partenerului său cu formula ”Vai, vă rog să mă scuzați!”. Omul care a făcut avere în cel mai scurt timp (din câți știu eu) e un zidar de la periferia Birminghamului. Nu știa nici măcar să-și scrie numele și, timp de treizeci de ani, s-a îmbătat criță în fiecare seară. Nu susțin că jucătorii de whist nu trebuie să aibă habar de atu! Cred că zidarul ar fi putut să strângă chiar mai multă avere dacă ar fi învățat să-și scrie numele și dacă, din când în când, fără să exagereze, s-ar mai fi dus la culcare și cu mintea limpede.
Tot ce vreau să spun este că virtutea nu e calea spre succesul de care vorbim acum. Trebuie să ne găsim alte motive pentru a fi virtuoși; poate că și există.
De fapt viața e pur și simplu un joc de noroc, iar regulile succesului, pe care tot încercăm noi să le stabilim, seamănă cu sistemele infailibile cu care o anumită categorie de idioți se înarmează în fiecare sezon pentru Monte Carlo. Putem juca cu precauție, putem hotărî când să riscăm și când să punem o miză mică, dar a ne închipui că înțelepciunea are ceva de spus în toată chestia asta, e ca și cum ne-am imagina că am descoperit legea norocului.

Haide mai bine să jucăm jocul vieții ca niște sportivi, să ne punem zâmbind câștigurile în buzunar și să ridicăm din umeri cu nepăsare când pierdem. Poate că am fost chemați la masa de joc și ni s-au împărțit cărțile tocmai ca să ne însușim calitățile unui bun jucător: stăpânirea de sine, curajul când te urmărește ghinionul, modestia când succesul te copleșește, fermitatea, agerimea, tăria de spirit în fața sorții. Dacă din jocul ăsta învățăm câte ceva, viața nu ni s-a irosit în zadar.”


În fiecare zi de luni vom păși în noua săptămână cu mintea limpezită și cu sufletul pregătit pentru tot ceea ce vom întâmpina. Nu numai atât, dar ne vom cunoaște mai bine și ne vom împărtăși ceea ce gândim, căci știut este că omul alege din lecturi gândurile care se potrivesc cu ale sale.
Înscrie-ți în tabel numele și linkul postării. Scrie un comentariu cât de mic la postarea mea și vizitează-i și pe ceilalți înscriși, cu comentariul de rigoare. De altfel, serialul are sloganul ”Click&Comment Monday” ! Distribuie pe rețele articolele care îți plac!
Serialul ”Citate favorite” a apărut în urma colaborării cu Ella.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !