5 iulie 2019

PICĂTURA DE FRUMOS (32) Giacomo Ceruti. Hamal cu coș în spate. 1735



Giacomo Ceruti (1698 – 1767, Milano) este unul dintre cei mai interesanți pictori lombarzi ai veacului său. Este cunoscut mai ales pentru pictura de gen, tablouri înfățișând oameni simpli. A creat însă și picturi cu teme religioase, portrete și naturi moarte.

Cu o putere de convingere ieșită din comun, artistul a ilustrat viața aspră a păturilor sociale sărace, oferind imaginea unei umanități copleșite de nevoi. Aceste lucrări i-au adus porecla de ”il pitocchetto” – micul cerșetor.
În ”Hamal cu coș în spate”, din 1735, Ceruti demonstrează, prin stilul raportat la realitate și prin paleta cromatică bazată pe nuanțe de  alb și maro, că a fost legat de tradiția locală. Interesul său pentru clasele sărace nu avea un caracter militant, ci urmărea pitorescul și culoarea acestui mediu. Totuși, ”tablourile cu cerșetori” oferă o imagine lucidă și tulburătoare a mizeriei celor excluși social.
Pictura, ulei pe pânză, de 130 x 95 cm, se află la Pinacoteca di Brera din Milano.
Iata aici și un videoclip cu lucrări ale lui Giacomo Ceruti, însoțite de superba muzică a vremii.

10 comentarii:

  1. In afara frumoasei prezentari a picturilor lui Ceruti, muzica lui Handel mi-a facut dimineata si mai frumoasa! Multumesc!
    Iti doresc un weekend placut si racoros, Zina draga!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur mult că postarea mea a avut acest efect!

      Weekend plăcut și ție, dragă Ella!

      Ștergere
  2. Imi place tare mult cum a reusit sa surprinda expresia chipurilor. Vazand videoclipul privirea mi-a fost atrasa mai mult de ochii celor pictati (habar nu am de ce!) :) - nici saracii si nici bogatii nu par sa aiba in privire acea lumina a fericirii (sau macar a multumirii) - poate ma insel. :)

    Iti doresc sa ai weekend excelent, Zina draga!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu nu cred că te înșeli. Și eu am aceeași impresie.

      Weekend excelent și ție, dragă Diana!

      Ștergere
  3. Am uitat mereu sa apreciez,pentru fiecare pictor,cate un videoclip,cu
    alte opere...foarte important !
    Primul lucru ce se remarca la Ceruti,este expresivitatea figurilor,nu
    frumusetea!De fapt,doar in sec.XX-lea,s-au descoperit de catre istoric
    si critici italieni,informatii despre viata si creatia pictorului!Unul
    dintre eia publicat in 1931,46 de imagini ale tablourilor lui Ceruti!
    Despre studiile sale sau indrumatorii sai,nu exista date !Stim ca era
    atasat de "maniera piccolo",la antipod de pictura oficiala(maniera grandi).A pictat in bazilica Sf.Antoniu-un frumos monument arhitectura
    din Padova.Am remarcat o pictura(ulei pe sticla),intitulata "Domnul etern "!
    Numai bine si sanatate !

    RăspundețiȘtergere
  4. Intr-adevar! Am ramas cu senzatia ca personajele din tablouri se uita prin mine cumva...
    Multumesc pentru picatura de frumos :*!
    Pupici cu drag :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc frumos si pentru ''picatura'' de azi. :) Tablouri reusite, pe fondul muzical, la fel de reusit. Mi--au impresionat detaliile. Asteptam sa aud fosnetele hainelor. Impresionant. :) Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O nouă picătură, o nouă perlă în șirag... Mă bucur mult când văd că vă plac și vouă!

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !