30 noiembrie 2018

PICĂTURA DE FRUMOS (5) Antonello da Messina. Maria Bunei Vestiri, 1475


Antonello da Messina (1430 – 1479), pictor sicilian a cărui artă este marcată, în principal, de arta olandeză și de operele lui Piero della Francesca.

Introduce în pictura italiană tehnica nordică a picturii în ulei și îmbină redarea fidelă a celor mai mici detalii cu un perfect simț al spațialității.
Lucrarea ”Maria Bunei Vestiri” este una dintre cele mai cunoscute opere ale artei siciliene. Artistul reușește să transmită un maxim de tensiune emoțională, printr-o paletă cromatică redusă, forme simple și gesturi discrete.
Pictura se află la Palermo, Galleria Regionale della Sicilia.

Sursa foto

14 comentarii:

  1. Nu pot sa explic de ce dar chiar din momentul in care, cu multi ani in urma, am privit pentru prima data aceasta pictura am avut sentimentul ca e foarte moderna.

    RăspundețiȘtergere
  2. De data aceasta am "simtit" emotia exprimata de pictor, si ma gandeam cum sa formulez... Numai bine ca ai scris cam ceea ce am vazut si eu. :)
    Imi place foarte mult tabloul! Per ansamblu, are ceva misterios.
    Iti doresc sa ai un weekend frumos, Zina draga!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Misterios dar și apropiat, în același timp.

      Weekend frumos și ție, dragă Diana!

      Ștergere
  3. ...minunat!
    (aceleasi scuze)prerenascentist,alaturi de mantegna,bellini,piero
    de la francesca si flamanzii memling,jan van eyck,cizeleaza
    pictura in ulei,si accentueaza expresivitatea portretelor pictate.
    https://www.youtube.com/watch?v=UnsL7e-j6vg toate bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multă sănătate, dragă Natalia! Să cânți cât mai curând la două mâini! ☺

      Ștergere
  4. Superbă pictură,parcă ar vrea să spună ceva!
    Duminică frumoasă îți doresc,dragă Zina!
    Te îmbrățișez cu drag și mulțumesc de vizită și urări!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O pictură bună ne spune întotdeauna ceva. ☺

      Numai bine, dragă Elena!

      Ștergere
  5. Atat de ... umana! parca ar fi vie :). Ai vrea sa coboare din tablou si sa iti linisteasca tumultul din suflet. si uneori e atata nevoie de asa ceva :)
    Pupici cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Știau ei ce fac aceia care comandau picturi pentru casele lor...

      Numai bine, dragă Rux!

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !