4 octombrie 2018

CITATE FAVORITE (8) Jerome K. Jerome, Gândurile trândave ale unui pierde-vară. Despre oameni

lady-and-gentleman
Continui cu citatele amuzante din volumul ”Gândurile trândave ale unui pierde-vară” (1933) de Jerome K.Jerome, dar voi reveni la Victor Hugo data viitoare.

(Călătorind cu trenul prin Germania și trezit de dimineață, autorul s-a spălat în toaleta din vagon și nu a găsit prosop.)
”Așa c-a trebuit să mă șterg cu un ziar pe care-l aveam din întâmplare în buzunar. În viața mea n-am văzut un lucru mai nepotrivit pentru așa ceva.
Când m-am întors în compartiment, l-am trezit pe B. și l-am convins să meargă la spălat. Auzind ecoul îndepărtat al observațiilor sale când, ca și mine, a descoperit că n-are prosop, m-am mai liniștit și amintirea propriilor necazuri s-a estompat puțin.
O, cât adevăr grăiesc cei care ne învață să plecăm urechea la necazurile altora, căci așa vom putea să le uităm pe ale noastre!”

(Despre inutilitatea unor dialoguri din ghidurile de conversație pentru turiști)
”Vreo douăzeci de pagini din volum erau dedicate dialogurilor idioate dintre un vânzător de pantofi extraordinar de răbdător și unul dintre cei mai enervanți și organic nemulțumiți clienți care puteau cădea ca un blestem pe capul unui vânzător; un client care, după ce a flecărit vreo patruzeci de minute și-a încercat, se pare, toate ghetele din magazin, pleacă liniștit spunând: Păi, azi n-am de gând să cumpăr nimic. Bună ziua!
Răspunsul vânzătorului nu este redat. Probabil că a luat forma unui scăunel însoțit de expresii socotite inutile pentru idealurile unui turist civilizat.”

”În oricare țară oamenii simpli sunt mult mai interesanți decât lumea bună. O doamnă sau un domn seamănă dureros de mult cu oricare altă doamnă sau oricare alt domn. În cercurile înalte individualitatea e ștearsă de tot. Toți vorbesc la fel, gândesc și acționează la fel, se îmbracăși arată la fel. Noi, cei din lumea bună, ne jucăm numai de-a viața. Avem regulile noastre de joc care nu trebuie călcate. Manualele noastre nescrise ne învață ce să facem și ce să spunem la fiecare mișcare a acestui joc fără noimă.
Există un singur tip de domn și cinci sute de tipuri de femei și bărbați simpli.”


În fiecare zi de luni vom păși în noua săptămână cu mintea limpezită și cu sufletul pregătit pentru tot ceea ce vom întâmpina. Nu numai atât, dar ne vom cunoaște mai bine și ne vom împărtăși ceea ce gândim, căci știut este că omul alege din lecturi gândurile care se potrivesc cu ale sale.
Înscrie-ți în tabel numele și linkul postării. Scrie un comentariu cât de mic la postarea mea și vizitează-i și pe ceilalți înscriși, cu comentariul de rigoare. De altfel, serialul are sloganul ”Click&Comment Monday” ! Distribuie pe rețele articolele care îți plac!
Serialul ”Citate favorite” a apărut în urma colaborării cu Ella.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !