În anul 2003, Sadie Sparrow, detectivă la poliția din Londra, comite o greșeală la finalul anchetei unei alte dispariții și este trimisă forțat într-un concediu de o lună de către șeful ei direct.
Sadie
pleacă la bunicul ei, care locuia în Cornwall și descoperă din întâmplare
conacul Loeanneth, acum părăsit de oameni, ca și moșia. Ea află despre
dispariția copilului, de a cărui urmă nu reușise nimeni să dea, și încearcă să
dezlege enigma.
Prinsă într-o dantelărie de aventuri, suspense și surprize uimitoare,
povești de dragoste, din trecut și din prezent, Sadie izbutește să rezolve nu
numai cazurile celor două dispariții, ci și un caz de crimă.
”Era ceva în neregulă cu locul acela. Încă de când se
strecurase prin spărtura din poartă o cuprinsese un sentiment ciudat, o
senzație inexplicabilă că lucrurile nu erau tocmai cum ar fi trebuit să fie.
Trecuseră deja zece minute de când înainta când și-a dat
brusc seama despre ce era vorba. Câmpul era pustiu. Nu lipseau pomii, iarba sau
păsările, acestea se găseau din belșug, altceva lipsea. Nu se vedeau pe
nicăieri tractoare care să se învârtă de colo-colo, nici țărani care să repare
gardurile și nici vite care să pască, ceea ce era neobișnuit prin părțile
acelea.”
”Casa din fața ei era părăsită. Era greu de explicat dar
avea un aer, o aură care arăta asta.
Deasupra ușii se afla un vitraliu: patru siluete în
veșminte lungi, fiecare într-un cadru zugrăvind câte un anotimp. Sadie a tras
mai aproape de ușă lada mare și murdară în care se plantau cândva flori, pe
marginea căreia s-a cocoțat cu mare băgare de seamă. Printr-o porțiune ceva mai
mare de geam curat a deslușit ceva ce semăna cu un hol cu o masă ovală în
mijloc. Pe masă se afla un vas de porțelan chinezesc, pictat cu flori pe
margini și cu un model auriu șerpuind pe mâner. De o rozetă de stucatură din
tavan atârna un candelabru de sticlă ori de cristal, oricum ceva scump, și o
scară mare cu un covor roșu zdrențuit se arcuia în sus, spre fundul încăperii.
Pe peretele din stânga se vedea o oglindă rotundă, atârnată lângă o ușă
închisă.”
”Sadie a sărit de pe ladă și s-a îndreptat spre
fereastră. Cu mâinile făcute streașină în dreptul ochilor, s-a uitat înăuntru.
Camera era întunecată, dar pe măsură ce își mijea privirea,
a început să distingă anumite obiecte: un pian mare într-un colț, lângă ușă, o
canapea în mijloc cu două fotolii dinaintea ei, un șemineu pe peretele din
spate. Sadie a avut din nou acel sentiment cunoscut, plăcut, pe care îl încerca
atunci când descoperea viața cuiva. Considera că astfel de momente erau o
recompensă a meseriei ei, chiar dacă adesea vedea lucruri urâte; întotdeauna o
fascinase felul în care trăiau alți oameni. Și, deși aceasta nu era scena unei
crime și ea nu era un detectiv în exercițiul funcțiunii, a început automat
să-și noteze observațiile în minte.”
”Sadie și-a mușcat buzele, gândindu-se. Luând în
considerare capacul deschis al pianului, pernele răvășite de pe canapea, ceașca
de ceai de pe masă, încăperea lăsa oarecum impresia că cel care fusese acolo
ultima dată tocmai ieșise și urma să se întoarcă dintr-o clipă în alta. Dar, în
același timp, lumea aceea de dincolo de geam părea misterios, permanent
încremenită. La început, Sadie a crezut că își forțase ochii prea tare, dar
apoi și-a dat seama că aspectul împâclit al camerei se datora prafului.
Cât de gros era stratul vedea mai bine pe biroul de sub
fereastră, unde o rază de soare scotea la iveală depunerea de pe fiecare
obiect: de pe călimară, de pe abajurul lămpii și de pe carțile deschise
aruncate la întâmplare. Atenția i-a fost atrasă de o coală de hârtie, un desen
reprezentând un copil, un chip frumos, cu ochi mari, serioși, cu buze moi și cu
părul ce îi cădea pe ambii obraji, încât el (sau ea, era greu de spus) arăta
mai degrabă a spiriduș de grădină decât a copil adevărat. ... În colțul de jos
scria ceva... o semnătură și o dată, 23 iunie 1933.”
Citatele au fost extrase din volumul ”Casa de lângă lac”
de Kate Morton, apărut la editura Humanitas în anul 2021.
Această postare este înscrisă la ”Citate favorite” de la Suzana.
Faina prezentarea! Chiar pe gustul meu astfel de subiecte.
RăspundețiȘtergereMultumesc frumos, draga Zina, pentru aceasta intrare.
O luna frumoasa sa ai! Sanatate multa!❤️😘
În cazul acesta, trebuie să-ți spun că această scriitoare a scris șase romane de acest gen. Toate șase au apărut la editura Humanitas, in ”Raftul Denisei”.
RăspundețiȘtergereUn iunie minunat! Sănătate și numai bine, dragă Suzana! ♥
Imi place "zona misterioasa" in care se afla conacul parasit! 😊
RăspundețiȘtergereAm vazut cartea intr-o librarie dar nu am fost tentata sa o cumpar deoarece am avut senzatia ca e prea "romantioasa" pentru genul "politist/detectiv". Esti cea mai in masura sa-mi zici - te rog - daca e asa sau ba. Multumesc.
Saptamana frumoasa iti doresc, Zina draga! ❤️
Romanul menține un echilibru perfect între latura detectivistică și cea romanțioasă. În plus, aura de mister a întâmplărilor, locurilor și oamenilor îi dă originalitate și atractivitate. Merită să încerci măcar unul dintre cele șase romane ale lui Kate Morton care au apărut la noi (Ed. Humanitas).
ȘtergereSăptămână frumoasă și ție, dragă Diana! ♥
Iti multumesc, Zina. ❤️
ȘtergereCu drag! ♥
ȘtergereGracias por la reseña, parece interesante. Enamorada de las letras
RăspundețiȘtergere¡Con placer! ¡Me alegro de haber despertado tu interés!
ȘtergereTextul se potriveste cu cele doua seriale polițiste englezești pe care le văd (și revăd) cam de la începutul pandemiei.
RăspundețiȘtergereWeekend cu bucurii!
Despre ce seriale este vorba?
ȘtergereSă ai o săptămână pe placul tău!
Sounds like a wonderful and mysterious read.
RăspundețiȘtergereHave a fabulous day and rest of the week, Zina. ♥
So it is. ☺
ȘtergereHave a fine day, dear Sandee! ♥
Negustor Lipscan de Mihail Sadoveanu aveți rezumatul?
RăspundețiȘtergereRegret, nu am povestit nimic din Sadoveanu.
Ștergere